20. joulukuuta 2015

VAINOHARHAT JA HARHALUULOT

Ala-asteella syntyi vainoharha: minua tarkkailtiin suihkussa. Peitin pyyhkeillä ja verhoilla sen, missä kuvittelin kameran olevan. Olin myös varma siitä, kuka minua tarkkaili.

Muun muuassa tässä postauksessa mainitsemani cowboy vainosi minua ala-asteella. Näin sen milloin missäkin. Olisiko ollut niin, että vasta paljon myöhemmin tajusin cowboyn olevan harha.

En muista milloin tai kuinka kauan, mutta luulin, että toinen koiristamme oli demoni sekä että se haluaisi minulle vain pahaa. Pelkäsin koiraamme, mutta nykyään se on minulle todella rakas! ♥

Yläasteen alussa tuo tarkkailu-keissi paheni. Luulin, että minua tarkkailtiin joka paikassa. Pengoin välillä koko huoneeni etsien kameroita. Ja tälläkin hetkellä minulla on tietokoneen webkamera peitetty sinitarralla.

Nykyäänkin tuntuu, että minua seurataan tietokoneen kautta. Googletan myös jatkuvasti nimeäni, sillä "varmastihan" joku kirjoittelee minusta palturia jossain... Enkä uskalla pitää verhoja auki. Olen neuroottinen siitä, missä asennossa verhoni ovat, sillä minusta tuntuu, että joku katselee minua ikkunasta.
Muistan elävästi sen, kun istuin taksissa ja yhtäkkiä kuulin rekan jarruttavan. Menin paniikissa kippuraan kädet niskan takana. Tihrustin itkua ja olin varma, että tulisin kuolemaan. Jonkin aikaa istuin siinä kunnes tajusin taksikuskin tuijottavan minua. Mitään ei ollut tapahtunut, eikä mitään rekkaa ollut missään. Kummallista.

Toinen harhaluuloni tapahtui takapihallamme. Kuulin hävittäjälentokoneen, ja menin paniikkiin. Venäläiset hyökkäävät, ajattelin. En tiedä miksi juuri venäläiset, mutta näin minä tunsin harhani. Olin varma, että päälleni heitettäisiin pommi. Juoksin itkien äidin luo. Mutta kuinkas ollakaan, "hävittäjälentokone" oli täysin normaali lentokone.

Muitakin vastaavia on tapahtunut, mutta nuo ovat päällimmäisenä mielessä.

Kuulostaako mainitsemani harhat tutuilta? Haluatko kertoa niistä? Minä kuuntelen! :-)

24 kommenttia:

  1. oi toi hävittäjälentokone harha oli kuin mun suustani. :o pelkään nykyäänkin aina kun kuulen lentokoneen että se on hävittäjä ja että mut tullaan tappamaan ja tulee sota ja äää.
    sitten kun se on mennyt ohi, tiedostan että se oli vaan harha eikä tullutkaan tekemään minulle mitään.

    samoin toi tarkkailu juttu. koko ajan pelkään mua tarkkailtavan jostain ja myös mulla on sinitarraa web-kameran edessä.

    että tutuilta kuulostaa! et oo yksin :) voimia ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitten meitä on kaksi :-/ Nuo vain ovat niin pelottavia, en toivoisi sellaista kenellekään.

      Voimia sinullekin ihan hirmuisesti! ♥

      Poista
  2. Mä oon kanssa yhtä pelokas kun sinä! En uskalla pimeällä liikkua yksin missään, koska pelkään että joku tulee ja tekee pahaa =/ Lisäksi voin samaistua tuohon verhojuttuun, ne on oltava aina kiinni ja varsinkin pimeällä!

    Voimia <3

    VastaaPoista
  3. Se on tosi yleistä toi tuntemus et joku kattoo kun oot suihkussa. Kauheetaa. Ite monesti kurkannut ovesta onko kukaan sisällä tms jos oon "kuullu ääniä" muttei siellä koskaan ketään oo ollut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla. Mutta en lähtisi sekoittamaan näitä: "joku saattaa olla siellä" ja "minua seurataan ja vainotaan, etsin kamerat". Ja juu, tervekin ihminen voi kuulla omiaan :D

      Poista
  4. Kirjotat hyvin ja blogin ulkoasu on kiva! Tätä postausta oli myös mielenkiintoista lukea.

    VastaaPoista
  5. Kerrot tosi rehellisesti sun ajatuksista ja se on just hyvä. Hyvää joulunaikaa sulle! : )

    VastaaPoista
  6. Opiskelen psykologiaa ja luin todella mielenkiinnolla kirjoittamaasi tekstiä! Hienoa, että uskallat kertoa näin avoimesti kokemuksistasi lukijoillesi! Todella mielenkiintoinen blogi! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! On hienoa, jos joku saa jotain teksteistäni irti :D Kiitos Julia! ♥

      Poista
  7. Toi on niin tuttu tunne, että kokoajan pelkää jossainpäin internettiä olevan kauhea paskanjauhantapiiri omasta itsestä >_>

    Ihana kun kirjoitat asioista näin avoimesti <3 Voimia <3

    VastaaPoista
  8. Arvostan sua tosi paljon ihmisenä sen takia, että sä pystyt kirjoittamaan näinkin vaikeista asioista todella selkeästi ja avoimesti. Mä haluan, että sä tiedät, että sä oot vahva ihminen kun sä et anna periksi, vaikka elämä kuinka potkisi päähän. Ugh, tuntuu siltä etten osaa sanoa mitään järkevää ja kirjoitan vain kliseitä.. No mutta joka tapauksessa, tykkään siitä, että sun blogi on aito ja rehellinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vautsi, todella suuret kiitokset! Ihana kommentti Neea ♥ Kiitos vielä :3

      Poista
  9. Ihanaa ku kerrot noin avoimesti näist asioista! ♥

    http://notttwice.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  10. Kauhean kuuloista! Harhaluulot voivat olla todella pelottavia kun ne paisuvat tarpeeksi isoiksi! Kirjoitat hyvin ja olet rohkea kun voit jakaa noita kokemuksiasi. Näihin voi samaistua. Itellä aivan järkyttävä pimeänpelko, tuntuu aina että jossain joku tarkkailee ja seuraa ja on valmiina hyökkäämään. Ja joo, kuulostaa varmaan pähkähullulta :D. Tää tunne ei lähde pois edes omassa kodissakaan, ne varjot ja pimeet nurkat vaan pahentaa tilannetta! Etenkin sillon, kun pitäis nukahtaa.
    Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin, mukavaa alkavaa uutta vuotta! ❤

    Our Honeymoon blog

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep.. Totta, sitä vain jää märehtimään pelkojaan joka ruokkii niitä. Kiitos! Hei mulla on ollut samaa :D Ei tosin mitenkään sairaissa mittakaavoissa, mutta pelkoina. Niinpä.

      Kiitos Nopsa! ♥ Samoin :-)

      Poista
  11. Veljeni asui jo omillaan sairastuessaan. Välillä puhelimessa hänen kanssa puhuessa hän selosti ihan uskottavasti, kuinka naapuri tarkkailee häntä jollain kameralla. Roikottaa sitä jossain narun päässä parvekkeelta veljeni parvekkeelle. Silloin en vielä tiennyt hänen harhoista ja uskoin ihan täysin. Kun tyhjensimme hänen asuntoa hänen kuoleman jälkeen, niin löysimme kylpyhuoneesta viestin jollekin talonmiehelle ilmeisesti, että viemäristä kömpii esiin kaikenlaisia ötököitä.

    VastaaPoista

Arvostan jokaista ystävällistä kommenttia! :-)